کد خبر: 104560031
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 ارديبهشت 1396
خانه » حواشی » ایمنا » ارائه بهترین راهکارها با رویکردهای خلاقانه شهری
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بعدازظهر امروز مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» خبرداد:

بعدازظهر امروز مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» گفت:در نظام شهر خلاق، طبقه ای از شهروندان وجود دارند که با خلاقیت خاص خود برای مشکلات، پس از شناسایی و موشکافی راهکارهای عملی ارائه می دهند.

به گزارش چی 24 به نقل از ایمنا:
 
به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان»، ضمن عرض تبریک عید مبعث اظهار کرد: شهر خلاق یکی از رویکرد های نوین در دنیا است که برای حل مسائل شهری از آن استفاده می شود.
وی ادامه داد: اصفهان در طول تاریخ نشان داده که خلاقیت در آن موج می زند به خصوص در دوران صفویه که با دقت فراوان آب در انهار شهر تقسیم شد.
مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در نظام شهر خلاق، طبقه ای از شهروندان وجود دارند که با خلاقیت خاص خود برای مشکلات، پس از شناسایی و موشکافی راهکارهای عملی ارائه می دهند.
وی افزود: حدود یک سال پیش، اصفهان به عنوان اولین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو در آمد و در این مدت زمینه های بسیاری را برای ارتباط هرچه بهتر با شهرهای خلاق فراهم کرد و قدم های اولیه را به خوبی برداشت.
ایزدخواستی با اشاره به اینکه مسائل موجود شهری پس از شناسایی در اختیار هیئت های اندیشه ورز قرار می گیرند، گفت: در این گروه ها، ساز و کارهای جهانی، بومی سازی شده و پس از تطابق با نیازهای روز، ارائه می شوند.
این مقام مسئول شهری از ارتباط گسترده بین مدیران و مسئولان شهری خبرداد و گفت: فرهنگ سازی برای حرکت به سمت خلاقیت و ارائه حل مسأله، روز به روز در بین مدیران شهری در حال بهتر شدن است.
وی با اعلام اینکه پیش از این 96 رشته صنایع دستی در اصفهان وجود داشت، گفت: در رویکرد خلاقانه شهری به سیما و منظر شهر بیشتر توجه شده و به صورت یکپارچه در مناطق 15 گانه اصفهان اجرا می شود.
ایزدخواستی با تاکید بر اینکه بر روی هسته های مکتوب به خصوص چاپ کتاب تمرکز کرده ایم، یادآور شد: تمامی دیوار نگاره های شهری، سیما و منظر اصفهان را دگرگون کرده اند.
وی با بیان اینکه هر چه فضا  برای ارائه کار هنرمندان و فرصت بروز آن بیشتر باشد شهرخلاقانه تری خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: سلسله نشست های نظری شهر خلاق در صائبیه اصفهان از فردا شب ساعت20 با حضور استادانی همچون بهمن نامور مطلق، بلخاری و حداد عادل به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان برگزار می گردد./09178

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین